اکواریم amirhjf | صفحه 2 | تصاویر اکواریوم اعضا

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

شما مجوزی برای ایجاد نوشته ندارید
sp_Feed آر اس اس موضوع sp_TopicIcon
اکواریم amirhjf
۱۹ فروردین, ۱۴۰۱
۱۱:۲۷ ب٫ظ
Avatar
Amirhjf
شیراز

اند کاربر (آخرشه)
Members
تعداد نوشته ها: 857
تاریخ عضویت:

۱۱ فروردین, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

-paradox گفته

سلام 

والا دقیق اطلاعی ندارم ولی فکر کنم گلدن فونیکس (golden phoenix) باشه 

ولی آقا امیر نمیدونم چرا خیلی با این دیسکسه حال نکردم،ظاهرش به دلم ننشست 😕

کلا همین نژاد رو سایز میکنید یا ترکیبی ؟   

سلام اقا امیر کافیه چندماه صبر کنید تا ماهی رخ خودشو نشون بده سایز ۴ این رو دیروز رد میشدم پرسیدم از ۴۶۰ شروع میشد. این رد کلاسیک هست و به مرور در سایز۳ به بالا رنگ قرمز باله ها به سمت بدن هم کشیده میشه و ماهی به نوعی قرمز هست وگاها پترن رفلشیا هم پیدا میشه روی بدن. دیسکس سایز کوچیک اسورتد مثل تخم مرغ شانسی میمونه. حتی نژادی رو هم که انتظار ندارید پدیدار میشه.

 اکثرانژادهای (وحشی ) هکل کراس.  هکل ترکوییز .هکل. پیژن فلورا. گلدن ملون. بلو مرکوری. وایت/ گلدن باتر فلای رو  از بقیه نژاد ها بیشتر نگهداری میکنم و برای دل خودم سایز میکنم تا فروش.

اگر درمورد نژادی سوالی دارید درخدمتم

کاربران زیر از Amirhjf برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

-paradox

به خودت بنگر تا ایینه ات دیگران نشوند😉

۲۰ فروردین, ۱۴۰۱
۱۱:۲۶ ق٫ظ
Avatar
saj!jad
مشهد

کاربر ممتاز
Members
تعداد نوشته ها: 350
تاریخ عضویت:

۲۹ اردیبهشت, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

Amirhjf گفته
سلام دوستان.  

بعد از مدت ها به سرم زد سایز کنم. و یکسری از نژادهای خاص رو گرفتم و الان از سایز۱ رسیدن به۲ اینچ. 

اما حالا یه چالش  برای دوستان دارم. ببینیم نژاد شناسیتون چطوره؟ 

http://Www.onlypet.ir/upload/user/box/10/164943990580841.jpg  

بسیا زیباست بیشتر شبیه فوجی رد میشه احساس میکنم

بزرگ بشه🙏🏼

واقعا پدر و مادر خوبی داره🙂

کاربران زیر از saj!jad برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Amirhjf

حالا انتخاب با تو که با خاطراتت بمیری...

یا قوی تر باشی تا که ایندتو ببینی...

۱ تیر, ۱۴۰۲
۲:۰۹ ب٫ظ
Avatar
Amirhjf
شیراز

اند کاربر (آخرشه)
Members
تعداد نوشته ها: 857
تاریخ عضویت:

۱۱ فروردین, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

باعرض سلام و خسته نباشید خدمت تمام دوستان🌹🙏🏻

بعد از حدود یکسال گفتم یک پست بزارم برای دوستان در مورد انتخاب دیسکس سالم برای خرید. امیدارم براتون مفید واقع بشه. و به نظرتون مطالب این چنینی رو داخل همین تاپیک قرار بدم یا تاپیک جدید بزنیم براش؟( مثلا بیماری ها و درمانش در دیسکس با ذکر منابع)

 

«انتخاب دیسکس مناسب»

انتخاب دیسکس اولین و مهم‌ترین قسمت خرید و نگهداری از آن در آکواریوم به شمار می‌رود که در صورت اشتباه در انتخاب و خرید دیسکس‌های بیمار، در تمامی مراحل بعدی نگهداری از آن با مشکل روبرو خواهید شد. فاکتور‌های مهم زیادی در انتخاب و خرید دیسکس وجود دارد که گاهی با رعایت نکردن بعضی از آنها با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد که در ادامه این بحث به معرفی فاکتور‌های مهم در گزینش دیسکس اشاره می‌کنیم.

انتخاب دیسکس:
اولین چیزی که در نگاه اول توجه علاقمندان و خریداران آماتور را به خود جلب می‌کند، رنگ دیسکس می‌باشد. توجه زیاد و بیش از حد به این شاخصه، سبب نادیده گرفتن معیارهای مهم‌تر در انتخاب دیسکس می‌شود. بنابراین قبل از انتخاب و گزینش، فاکتور‌های زیر را بررسی کرده و سپس اقدام به خرید کنید.

سلامت دیسکس:
مهم‌ترین شاخصه انتخاب دیسکس، سالم بودن آن است. در صورت مشاهده هر گونه علائم مشکوک باید در انتخاب خود تجدید نظر کنید. علائم بیماری در دیسکس‌ها همیشه واضح نیستند و بسیاری از بیماری‌ها از دید خریداران آماتور پنهان می‌مانند.

شادابی دیسکس:
دیسکس‌ها باید پر جنب‌و‌جوش و پر تحرک باشند و به حرکت‌های دست شما پاسخ مثبت دهند. چنین دیسکس‌هایی معمولا با نزدیک شدن شما به آکواریوم برای دریافت غذا به سمت بالا هجوم می‌آورند. خجالتی بودن بیش از حد دیسکس یا وجود استرس شدید در گله، از جمله مواردی است که در صورت مشاهده چنین شرایطی باید در خرید خود دقت کنید.

چشم دیسکس:
دیسکس سالم باید چشم‌هایی شفاف داشته باشد. یکی از بارزترین علائم ظاهری در دیسکس بیمار، پایین آمدن شفافیت رنگ چشم و کدر شدن آن است. در صورتی که رنگ قرنیه چشم دیسکس‌ها کدر، مات، ابری و سفید باشند و یا همچنین چشم دیسکس برآمده و بیرون زده به نظر برسد، قطعا مشکلی در رابطه با آن ماهی وجود دارد.

پوست دیسکس:
یکی از اولین علائمی که دیسکس در زمان استرس، بیماری و به طور کلی شرایط نامساعد از خود بروز می‌کند تغییر رنگ و حالت پوست می‌باشد. از خرید دیسکس‌هایی با رنگ پوست سیاه و تیره اجتناب کنید. در صورت مشاهده هر گونه لکه و هاله سفید رنگ و یا زخم و خراش بر روی پوست، از خرید آن منصرف شوید.  توجه هم داشته باشید که بادرنظر گرفتن نژاد ماهی این مورد را باید رعایت کنید مثلا در نژاد هکل و ترکوییز تیره شدن در صورت عدم بیماری موقتی و بخاطر استرس هست و یا در نژاد های وایت دیگر تیره شدن وجود نداره و حتی اگه به تداخل بخورید نمیفهمید ( مثل تلفاتی که من داخل وایت باتر دادم😔)

وضعیت باله و دم:
دیسکسی را برای خرید انتخاب کنید که باله‌های آن کریستالی و شفاف، بدون وجود زخم و سوراخ و همچنین بدون رنگ و هورمون باشد. هر گونه پوسیدگی، ریش‌ریش بودن، تغییر شکل دادن دم و باله‌های ماهی احتمال وجود بیماری را به شدت افزایش می‌دهد.

مدفوع دیسکس:
اگر دیسکس مورد نظر شما مدفوعی دراز و آویزان، سفید و کش‌دار و به طور کلی غیر طبیعی داشته باشد، احتمال وجود انگل‌های روده‌ای و عفونت‌های داخلی را در آنها افزایش می‌دهد که از خرید چنین دیسکس‌هایی باید پرهیز کرد.

استایل دیسکس:
استایل و فرم بدن نیز یکی از فاکتورهای مهم در خرید دیسکس محسوب می‌شود. به عنوان مثال چاقی بیش از حد و یا متورم بودن بدن، لاغری شدید به خصوص در قسمت پیشانی و سر، گرد نبودن و یا بیضی بودن، وجود انحنا در بدن ماهی، فرو رفتگی شکم و به طور کلی هر گونه مورد غیر طبیعی در شکل ظاهری، به شما یک هشدار را می‌دهد.

تنفس و آبشش دیسکس:
یکی دیگر از علامت‌های ظاهری که به شما در انتخاب یک دیسکس خوب و سالم کمک می‌کند وضعیت تنفس و آبشش‌های ماهی می‌باشد. دیسکس انتخاب شده توسط شما نباید تنفس سریع و غیر عادی داشته باشد و همچنین نباید آبشش، بیش از حد معمول باز شود. در صورت مشاهده چنین شرایطی، احتمال وجود عاملی در تانک می‌باشد که باید آن را مورد بررسی قرار داد و نکته دیگه ای هم که وجود داره ماهی نباید تک ابشش بزنه و بعد از غذا دهی نیز ماهی کمی تنفس تند تری داره .

در انتها، اگر در نگهداری از دیسکس تازه‌کار و اول راه  هستید، رعایت کلیه موارد فوق را پیش از خرید دیسکس به شما توصیه می‌کنیمdone

دوستان اگه شما هم تجربه ای دارید حتما بگید تا بقیه هم استفاده کنند .   

 

موفق باشید🌹🌸🙏🏻

کاربران زیر از Amirhjf برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Mohammad 8.731, AROWANA. OSCAR, Matin 1387, Arman1384

به خودت بنگر تا ایینه ات دیگران نشوند😉

۴ تیر, ۱۴۰۲
۱:۴۱ ب٫ظ
Avatar
Amirhjf
شیراز

اند کاربر (آخرشه)
Members
تعداد نوشته ها: 857
تاریخ عضویت:

۱۱ فروردین, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام خدمت دوستان. وقتتون بخیرsmile

اخرش نگفتید برای پست های بیماری های تخصصی دیسکس تاپیک جداگانه بزنم یا همینجا بزارم؟

 

بیماری کدر شدن چشم و انواع آن

168768861911151.jpgImage Enlarger

اصولا کدر شدن چشم دیسکس چند نوع مختلف با عوامل ایجاد کننده متفاوت هست . اصولا چون چشم دیسکس و سایر ماهی ها پلک ندارد لذا ساختار متفاوت داشته و به دلیل ارتباط مستقیم با آب آسیب پذیری بالایی دارد . هرچند لایه بیرونی سطح چشم مقداری صخیم میباشد(جهت حفظ فشار اسمزی چشم) ولی به دلیل وجود لایه مشابه جنس موکوس در سطح چشم ، پتانسیل رشد انواع قارچ و باکتری در سطح چشم محیا می شود .
انواع ابری شدن چشم

کدر شدن چشم دیسکس بر اثر بالا بودن بیکربنات ها در آب: گاه بر اثر بالا رفتن میزان بیکربنات آب و نوسان شدید (kh)آب مقداری رسوب کلسیم بافت سطح چشم دیسکس را  تجزیه میکند که در فرایند فوق بستر اسیدی لایه زیرین سطح چشم با افزودن لایه مخاطی از شدت آسیب دیدگی جلوگیری میکند ولی در صورت شدت سوختگی چشم با قلیای آب به ندرت دیده شده ماهی بینایی خود را ازدست میدهد .
در چنین حالتی ظرف مدت چند دقیقه چشم شروع به ابری شدن میکند که عمل فوق بدون مشاهده هیچ گونه تورم و التهاب صورت میگیرد . در صورت مشاهده کدر شدن چشم به سرعت زیاد (معمولا با تعویض آب ویا عدم تعویض آب در مدت طولانی رخ میدهد ) فورا با افزودن نمک بدون ید به آب ترشحات جلدی ماهی رو بالا ببرید تا بیکربنات ها کمتر فرصت تخریب لایه چشمی را پیدا کنند . افزودن مقداری بلک واتر (عصاره ترشحات گیاهی) موجب شکسته شدن سختی آب توسط هیومیک اسید و تانیک اسید خواهد شد که بسیار مفید خواهد بود و در نهایت مقداری ویتامین مایع مخصوص آب ، شوک پی اچ وارد شده به بدن ماهی را کنترل خواهد نمود .البته باید در اولین فرصت آب تازه با کیفیت بالاتر را جایگزین آب قبلی نمود 
من چندین بار با این شیوه ابری شدن چشم دیسکس بر اثر افزایش kh آب را رد کردم
متاسفانه به دلیل آسیب جدی سطح چشم بر اثر این عارضه معمولا تا بیش از یک ماه سطح چشم دیسکس سفید باقی می ماند . شایان ذکر است ابری شدن سطح چشم بر اثر بالارفتن بیکربنات ها در ماهی هایی با زادگاه قلیایی دیده نمی شود مثل سیچلاید های مالاوی

ابری شدن چشم بر اثر عوامل باکتریایی : نوع دیگری از ابری شدن چشم که همراه با تاول و برامدگی هست ، بر اثر عوامل باکتریایی ایجاد میگردد . به شخصه در صورت مشاهده چشم ابری همراه برجستگی جوش مانند فورا با کمک گرفتن از قرص سیپروفلاکساسین ۵۰۰ میل به ازای هر ۳۰ لیتر آب یک قرص و تمدید هر روز به همراه تعویض ۱۰۰درصدی آب مشکل رو رفع میکنم و معمولا با گذشت یک دوره ۱۰ روزه تمام عوامل  ایجاد کننده بیماری برطرف خواهد شد

کدر شدن چشم بر اثر عوامل قارچی: گاه چشم دیسکس کدر شده و همزمان نقطه سفید رنگ در مردمک چشم مشاهده میگردد .
در صورت برخورد با چنین حالتی افزودن همزمان متیلن بلو و آکروفلاوین به همراه قرص نیتروفرانتئین (هر ۲۰  لیتر یک قرص) مشکل دیسکس شما را برطرف خواهد نمود . ترکیب متیلن بلو و اکروفلاوین را از یکى دوستان خوبم یاد گرفتم و در بیماری فوق استفاده کردم که بسیار مفید بود و به دلیل کپی روند دارویی ایشان ، نامی هم ازشون یاد کردم
امیدوارم این پست بتونه در درمان ماهی شما کمک کننده باشد

اگر از دوستان تجربه دیگه ای دارن ممنون میشم برامون بگن تا ما هم از تجربیاتشون استفاده کنیم

موفق باشیدflower

کاربران زیر از Amirhjf برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Matin 1387

به خودت بنگر تا ایینه ات دیگران نشوند😉

۴ تیر, ۱۴۰۲
۷:۵۱ ب٫ظ
Avatar
Matin 1387
مشهد

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 1680
تاریخ عضویت:

۹ اسفند, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

خیلی خوشحال شدم دوباره فعالیتتون رو شروع کردین yoho

بنظرم همین مطلب ها بجای اینکه تو تاپیک باشه میتونه در قالب یه مقاله تو سایت قرار بگیره

اینجوری خیلی بهتره

بازدید خیلی بهتری هم میتونه داشته باشه 

JDM lover

۴ تیر, ۱۴۰۲
۹:۲۳ ب٫ظ
Avatar
Amirhjf
شیراز

اند کاربر (آخرشه)
Members
تعداد نوشته ها: 857
تاریخ عضویت:

۱۱ فروردین, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

Matin 1387 گفته
سلام

خیلی خوشحال شدم دوباره فعالیتتون رو شروع کردین yoho

بنظرم همین مطلب ها بجای اینکه تو تاپیک باشه میتونه در قالب یه مقاله تو سایت قرار بگیره

اینجوری خیلی بهتره

بازدید خیلی بهتری هم میتونه داشته باشه   

سلام اقا متین گل🌹.

موافقم باهاتون. ولی نمیدونم چطوری باید مقاله بزارم😅

مثلا الان کلی مطلب درباره شیمی اب ( برای دیسکس) اماده کردم اما نمیدونم کجا بزارم که دوستان مطالعه کنند و استفاده کنند

و کلا نمیدونم چرا ولی انلی پت مثل قدیما نیست و خیلی خلوت شده و حتی دوستان قدیمی رو نمیشه دید ودل و دماغ پست و تاپیک زدن رو ادم از دست میده😔

به خودت بنگر تا ایینه ات دیگران نشوند😉

۴ تیر, ۱۴۰۲
۱۰:۳۹ ب٫ظ
Avatar
AROWANA. OSCAR
لرستان.خرم آباد دریاچه مالاوی

کاربر هدفمند
Members
تعداد نوشته ها: 1656
تاریخ عضویت:

۲۳ تیر, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

Amirhjf گفته
سلام خدمت دوستان. وقتتون بخیرsmile

اخرش نگفتید برای پست های بیماری های تخصصی دیسکس تاپیک جداگانه بزنم یا همینجا بزارم؟

 

بیماری کدر شدن چشم و انواع آن

168768861911151.jpgImage Enlarger

اصولا کدر شدن چشم دیسکس چند نوع مختلف با عوامل ایجاد کننده متفاوت هست . اصولا چون چشم دیسکس و سایر ماهی ها پلک ندارد لذا ساختار متفاوت داشته و به دلیل ارتباط مستقیم با آب آسیب پذیری بالایی دارد . هرچند لایه بیرونی سطح چشم مقداری صخیم میباشد(جهت حفظ فشار اسمزی چشم) ولی به دلیل وجود لایه مشابه جنس موکوس در سطح چشم ، پتانسیل رشد انواع قارچ و باکتری در سطح چشم محیا می شود .
انواع ابری شدن چشم

کدر شدن چشم دیسکس بر اثر بالا بودن بیکربنات ها در آب: گاه بر اثر بالا رفتن میزان بیکربنات آب و نوسان شدید (kh)آب مقداری رسوب کلسیم بافت سطح چشم دیسکس را  تجزیه میکند که در فرایند فوق بستر اسیدی لایه زیرین سطح چشم با افزودن لایه مخاطی از شدت آسیب دیدگی جلوگیری میکند ولی در صورت شدت سوختگی چشم با قلیای آب به ندرت دیده شده ماهی بینایی خود را ازدست میدهد .
در چنین حالتی ظرف مدت چند دقیقه چشم شروع به ابری شدن میکند که عمل فوق بدون مشاهده هیچ گونه تورم و التهاب صورت میگیرد . در صورت مشاهده کدر شدن چشم به سرعت زیاد (معمولا با تعویض آب ویا عدم تعویض آب در مدت طولانی رخ میدهد ) فورا با افزودن نمک بدون ید به آب ترشحات جلدی ماهی رو بالا ببرید تا بیکربنات ها کمتر فرصت تخریب لایه چشمی را پیدا کنند . افزودن مقداری بلک واتر (عصاره ترشحات گیاهی) موجب شکسته شدن سختی آب توسط هیومیک اسید و تانیک اسید خواهد شد که بسیار مفید خواهد بود و در نهایت مقداری ویتامین مایع مخصوص آب ، شوک پی اچ وارد شده به بدن ماهی را کنترل خواهد نمود .البته باید در اولین فرصت آب تازه با کیفیت بالاتر را جایگزین آب قبلی نمود 
من چندین بار با این شیوه ابری شدن چشم دیسکس بر اثر افزایش kh آب را رد کردم
متاسفانه به دلیل آسیب جدی سطح چشم بر اثر این عارضه معمولا تا بیش از یک ماه سطح چشم دیسکس سفید باقی می ماند . شایان ذکر است ابری شدن سطح چشم بر اثر بالارفتن بیکربنات ها در ماهی هایی با زادگاه قلیایی دیده نمی شود مثل سیچلاید های مالاوی

ابری شدن چشم بر اثر عوامل باکتریایی : نوع دیگری از ابری شدن چشم که همراه با تاول و برامدگی هست ، بر اثر عوامل باکتریایی ایجاد میگردد . به شخصه در صورت مشاهده چشم ابری همراه برجستگی جوش مانند فورا با کمک گرفتن از قرص سیپروفلاکساسین ۵۰۰ میل به ازای هر ۳۰ لیتر آب یک قرص و تمدید هر روز به همراه تعویض ۱۰۰درصدی آب مشکل رو رفع میکنم و معمولا با گذشت یک دوره ۱۰ روزه تمام عوامل  ایجاد کننده بیماری برطرف خواهد شد

کدر شدن چشم بر اثر عوامل قارچی: گاه چشم دیسکس کدر شده و همزمان نقطه سفید رنگ در مردمک چشم مشاهده میگردد .
در صورت برخورد با چنین حالتی افزودن همزمان متیلن بلو و آکروفلاوین به همراه قرص نیتروفرانتئین (هر ۲۰  لیتر یک قرص) مشکل دیسکس شما را برطرف خواهد نمود . ترکیب متیلن بلو و اکروفلاوین را از یکى دوستان خوبم یاد گرفتم و در بیماری فوق استفاده کردم که بسیار مفید بود و به دلیل کپی روند دارویی ایشان ، نامی هم ازشون یاد کردم
امیدوارم این پست بتونه در درمان ماهی شما کمک کننده باشد

اگر از دوستان تجربه دیگه ای دارن ممنون میشم برامون بگن تا ما هم از تجربیاتشون استفاده کنیم

موفق باشیدflower  

سلام دوست عزیز

من اسم شریفتون رو متاسفانه فراموش کردم.

من همیشه از مطالب دیسکس استقبال میکنم چون چیز زیادی از دیسکس نمیدونم و همیشه ترس دارم برم سمت نگهداریشfun

این که اطلاعات کاملی راجب دیسکس دارید واقعا عالیه و قابل تقدیر ولی تایپیکتون جای مناسبی برای قرار دادن اطلاعاتتون نیست.

میتونید تایپیک بزنید تو تالار گفتوگو یا این که تایپیک هایی که از قبل زده شد استفاده کنید و مطالب مفیدتون قرار بدید.

موفق باشید.

کاربران زیر از AROWANA. OSCAR برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Amirhjf

۵ تیر, ۱۴۰۲
۱:۳۹ ق٫ظ
Avatar
Amirhjf
شیراز

اند کاربر (آخرشه)
Members
تعداد نوشته ها: 857
تاریخ عضویت:

۱۱ فروردین, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

AROWANA. OSCAR گفته

سلام دوست عزیز

من اسم شریفتون رو متاسفانه فراموش کردم.

من همیشه از مطالب دیسکس استقبال میکنم چون چیز زیادی از دیسکس نمیدونم و همیشه ترس دارم برم سمت نگهداریشfun

این که اطلاعات کاملی راجب دیسکس دارید واقعا عالیه و قابل تقدیر ولی تایپیکتون جای مناسبی برای قرار دادن اطلاعاتتون نیست.

میتونید تایپیک بزنید تو تالار گفتوگو یا این که تایپیک هایی که از قبل زده شد استفاده کنید و مطالب مفیدتون قرار بدید.

موفق باشید.  

سلام اقا نوید گل🌹

اقا نوید اسمم امیره. کوچیک شمام😁🙏🏻

 

حقیقتا اگه دیده باشید توی این چند پیام تا بحال چند بار از دوستان پرسیدم که مطالب رو کجا بزارم اما دوستان نسبت به من کم لطفی میکردند و جواب نمیدادند

حالا بنظر شما تاپیک جدید بزنم براشون یا داخل تاپیک های موجود و یا مشابه بزارم؟  چونکه اگه بخوام تاپیک بزنم چونکه تاپیک مشابه داره ممکنه حذف بشه طبق قوانین و اگر هم داخل قبلی ها بزارم ممکنه داخله پیام ها و صفحه ها گم بشن و کسی که نیاز داره نتونه استفاده کنه. بنظرتون چیکار کنم؟🤔

مثلا الان کلی مطلب درباره شیمی اب میخوام بزارم اما نمیدونم چیکار کنم!

برای دیسکس هم دارم یکسری موضوعات میزارم که دوستانی که دارن نگهداری میکنن یا میخوان نگهداری کنن کارشون راحت بشه مثل شیمی اب. انتی بیوتیک ها. بیماری های فراگیرو....

موفق باشید

به خودت بنگر تا ایینه ات دیگران نشوند😉

۵ تیر, ۱۴۰۲
۱۲:۱۶ ب٫ظ
Avatar
Matin 1387
مشهد

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 1680
تاریخ عضویت:

۹ اسفند, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

Amirhjf گفته

سلام اقا متین گل🌹.

موافقم باهاتون. ولی نمیدونم چطوری باید مقاله بزارم😅

مثلا الان کلی مطلب درباره شیمی اب ( برای دیسکس) اماده کردم اما نمیدونم کجا بزارم که دوستان مطالعه کنند و استفاده کنند

و کلا نمیدونم چرا ولی انلی پت مثل قدیما نیست و خیلی خلوت شده و حتی دوستان قدیمی رو نمیشه دید ودل و دماغ پست و تاپیک زدن رو ادم از دست میده😔  

ببینید سمت راست صفحه یه نوار سبزی هست یه گزینه ای داره به اسم سایر تو اونجاارسال مطالب رو انتخاب کنید 

همه چی توضیح داده شده تو اون صفحه 

با ویندوز کارتون راحته

فقط باید صبر کنید که اقا شهریار مطلب رو بزارن

JDM lover

۵ تیر, ۱۴۰۲
۳:۴۲ ب٫ظ
Avatar
Amirhjf
شیراز

اند کاربر (آخرشه)
Members
تعداد نوشته ها: 857
تاریخ عضویت:

۱۱ فروردین, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

Matin 1387 گفته

ببینید سمت راست صفحه یه نوار سبزی هست یه گزینه ای داره به اسم سایر تو اونجاارسال مطالب رو انتخاب کنید 

همه چی توضیح داده شده تو اون صفحه 

با ویندوز کارتون راحته

فقط باید صبر کنید که اقا شهریار مطلب رو بزارن  

ممنونم ازتون اقا متین🙏🏻🌹.

فقط یه موردی هست که اونم اینه مثلا من الان ماهیان سازگار با دیسکس رو داخل تاپیک خودش گذاشتم و فکر کنم به همین دلیل و براساس قوانین سایت نتونم مقاله جدید یا تاپیک جدید بزنم. بهرحال امیدوارم دوستان استفاده کنند و براشون مفید واقع بشه

کاربران زیر از Amirhjf برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Matin 1387

به خودت بنگر تا ایینه ات دیگران نشوند😉

۱ مرداد, ۱۴۰۲
۳:۱۹ ب٫ظ
Avatar
Amirhjf
شیراز

اند کاربر (آخرشه)
Members
تعداد نوشته ها: 857
تاریخ عضویت:

۱۱ فروردین, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام خدمت دوستان عزیز🙏🏻🌹

اول از همه یک عذرخواهی به همه شما بدهکارم چونکه خیلی کمتر از سابق فعالیت میکنم و نمیتونم مثل بقیه دوستان تاپیک تانکم رو بروز نگهدارم😔

 

یکی از دوستان بهم پیام داد و عکس بعد از بلوغ اون جوجه دیسکس که سال پیش گذاشتم رو خواست و منم گفتم چشم و براتون قرار دادم🙏🏻

 

همونطور که مدیدونید این نژاد رو اسورتد گرفته بودم  برای سایز کردن و به سایز ۴ رسیده و بگم که بخاطر دوربین کمی استرس داشت و باله ها رو نیمه باز گذاشته بود ، اعضای تالار خیلی روی نژادش بحث داشتن و حالا خودتون حدس بزنید نژادش چیه؟🤔😁

169011256075611.jpgImage Enlarger

سوالی و یا حرفی بود در خدمتتونم🙏🏻🌹

کاربران زیر از Amirhjf برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Matin 1387, AROWANA. OSCAR, Mohammad 8.731

به خودت بنگر تا ایینه ات دیگران نشوند😉

۱ مرداد, ۱۴۰۲
۱۰:۲۵ ب٫ظ
Avatar
AROWANA. OSCAR
لرستان.خرم آباد دریاچه مالاوی

کاربر هدفمند
Members
تعداد نوشته ها: 1656
تاریخ عضویت:

۲۳ تیر, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

Amirhjf گفته
سلام خدمت دوستان عزیز🙏🏻🌹

اول از همه یک عذرخواهی به همه شما بدهکارم چونکه خیلی کمتر از سابق فعالیت میکنم و نمیتونم مثل بقیه دوستان تاپیک تانکم رو بروز نگهدارم😔

 

یکی از دوستان بهم پیام داد و عکس بعد از بلوغ اون جوجه دیسکس که سال پیش گذاشتم رو خواست و منم گفتم چشم و براتون قرار دادم🙏🏻

 

همونطور که مدیدونید این نژاد رو اسورتد گرفته بودم  برای سایز کردن و به سایز ۴ رسیده و بگم که بخاطر دوربین کمی استرس داشت و باله ها رو نیمه باز گذاشته بود ، اعضای تالار خیلی روی نژادش بحث داشتن و حالا خودتون حدس بزنید نژادش چیه؟🤔😁

169011256075611.jpgImage Enlarger

سوالی و یا حرفی بود در خدمتتونم🙏🏻🌹  

سلام

تنها کلمه ایی که به ذهنم میاد اینه بگم دست خوش

ماشالله تازه استرس داره کیفیتش اینه!

راجب نژاد چیز قطعی نمیتونم بگم حقیقتا ولی فکر کنم Marlboro Red باشه

کاربران زیر از AROWANA. OSCAR برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Amirhjf, Matin 1387

۳ مرداد, ۱۴۰۲
۲:۰۰ ق٫ظ
Avatar
Amirhjf
شیراز

اند کاربر (آخرشه)
Members
تعداد نوشته ها: 857
تاریخ عضویت:

۱۱ فروردین, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

AROWANA. OSCAR گفته

سلام

تنها کلمه ایی که به ذهنم میاد اینه بگم دست خوش

ماشالله تازه استرس داره کیفیتش اینه!

راجب نژاد چیز قطعی نمیتونم بگم حقیقتا ولی فکر کنم Marlboro Red باشه  

سلام اقا نوید عزیز🙏🏻🌹

تنها شما بودی که نژاد رو درست گفتی 😁

این نژاد رد مالبرو هست که یکسری ویژگی داره :

رنگ‌اولیه: بژ

رنگ‌ثانویه:  سفید . ابی . سبز . قرمز . زرد و مشکی

تعداد و رنگ نوار استرس: ۱ مشکی و ۸تا سبز

شکل و رنگ حلقه چشم: گرد قرمز. نارنجی یا کرم

گرچه باید خدمتتون عرض کنم که این ماهی از مولدهایی با اصلاح نژاد تکثیر شدند و خط استرس و اغلبا پیگمان ندارند  اما داخل همین ماهی ها یکیشونو دارم که پترن دار شده و هنگام استرس هم کمی پیگمان میزنه و دیگه رد مالبرو نیست و رفلشیا حساب میشه، اگر دوستان مشتاق باشند عکسشو قرار میدم.

موفق باشید🌺

کاربران زیر از Amirhjf برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Matin 1387

به خودت بنگر تا ایینه ات دیگران نشوند😉

۳ مرداد, ۱۴۰۲
۳:۴۶ ب٫ظ
Avatar
Matin 1387
مشهد

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 1680
تاریخ عضویت:

۹ اسفند, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

من خیلی تو دیسکس وارد نیستم

ولی چیزی که برام جالب بود اینه که فقط اطراف باله هاش طرح سفید داره ولی وسطش یه رنگ قرمزه

و اینکه غذا چی میدید بهشون خیلی رنگشون خوبه 😍

کاربران زیر از Matin 1387 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Amirhjf

JDM lover

۳ مرداد, ۱۴۰۲
۴:۲۱ ب٫ظ
Avatar
Amirhjf
شیراز

اند کاربر (آخرشه)
Members
تعداد نوشته ها: 857
تاریخ عضویت:

۱۱ فروردین, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام  اقا متین🌹🙏🏻

 

همونطور که داخل پست قبلی گفتم بسته به بیان ژن والدین هست تا جوجه پترن یا رنگ خاصی بگیره 

مثلا  این ماهی از همون مولد ها پترن دار شده بدنش،

169028873355881.jpgImage Enlarger

و همینطور که داخل عکس میبینید ماهی موقع عکس گرفتن همون حالت استرس ماهی قبلی داره اما ایندفعه کمی پیگمان روی باله بالایی ظاهر شده و برخلاف بقیه نژاد ها بدن کمترین پیگمانی رو بروز کرده در این حین  دم رو هم تیره کرده دقیقا مثل نژآد های وحشی مثل هکل . ترکوییز و طیف های ابی تیره مثل بلو کبالت و بعد از استرس تمام این رنگدانه ها رفع میشه.

در اصل مولدین این ماهی رفلشیا و فوجی رد هستند برای همین یکی کلا بدنش رنگه و پترن نداره و یکی دیگشون پترن هم داره .

باید بگم که این ماهی ماده هست و ماهی قبلی هم نر بودش.

 

رژیم غذاییشون هم  شامل میکس دلی هست که خودم درست میکنم، (اگر دوستان بخوان نحوه تهیه شو باعکس براتون قرار میدم 🙏🏻). دیسکس بیتس. اوویت تروپیکال. دی ویتال پلاس. ارتمیا. سیچلاید اوومنی تروپیکال.و غذاهای دیگه ای که توی اولین  پستهای تاپیک گذاشتم.

 

موفق باشید🌺

کاربران زیر از Amirhjf برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Mohammad 8.731, Matin 1387, ERFAN_PC, Behnam1402, (SINA)

به خودت بنگر تا ایینه ات دیگران نشوند😉

۱۲ مرداد, ۱۴۰۲
۷:۱۵ ب٫ظ
Avatar
Amirhjf
شیراز

اند کاربر (آخرشه)
Members
تعداد نوشته ها: 857
تاریخ عضویت:

۱۱ فروردین, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام خدمت دوستان🌹🙏🏻

۲تا تصویر از  نمای بغل تانک خودم براتون قرار میدم

169107708372792.jpgImage Enlarger

169107708363811.jpgImage Enlarger

قابل توحه دوستان که بستر قرار میدن و  گاها بعضی ها اصرار به استفاده از فیلتر های انچنانی و چند ده میلیونی دارن برای شفافیت و کیفیت اب

این تانک بیش از ۱۰ روزه که سیفون نشده و شما میتونی به راحتی اونور تانک رو ببینید و من همیشه بلک واتر هم اضافه میکنم و تنها دکورم نارگیل و ابنوس و دوک برا جفت هاست و سایز ماهیا هم از ۴ تا به بالا هست  و مولد هستن که بیشتر از بقیه سایزها کثیف کاری دارند

سوالی بود درخدمتم

موفق باشید🌺

کاربران زیر از Amirhjf برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

(SINA), 30Mahi, AROWANA. OSCAR, Matin 1387, Mohammad 8.731

به خودت بنگر تا ایینه ات دیگران نشوند😉

۱۲ مرداد, ۱۴۰۲
۹:۵۶ ب٫ظ
Avatar
alirezaj
شهرقدس

معاون‌انجمن
Members

ویرایشگر

ویرایشگر کامنت
تعداد نوشته ها: 3752
تاریخ عضویت:

۲۷ خرداد, ۱۳۹۶
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

بسیار زیبا

به جرات میگم خیلی وقت بود این همه دیسکس سالم و سر حال ندیده بودم-چشم نزنیم ما شا ا...!-

خود بلک واتر جزو بهترین کاندیشنر هایی هست که من برای دیسکس میشناسم.

حالا انتقادات:

چرا از فیلتر اکسترنال استفاده نکردید؟حیوونا اذیت نمیشن؟

کاشکی کف آکواریوم رو برچسب سفید میزدید من که تست کردم هم جلوه خوبی داره هم سیفون راحتتر میشه هم پیگمان کمتر میشه .

جای یه یلولمون یا یلو تفنی کمه!!!!

یه سوال هم فکرم رو مشغول کرده باین حجم کم مدیای بیولوژیک جالبه که سیکل پایداری دارید.

خوش باشی و خرم و امیدوارم به زودی تکثیرش رو ببینیم.

موفق باشی.

کاربران زیر از alirezaj برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Amirhjf, 30Mahi, Matin 1387

//

خستم...خیلی خسته

۱۲ مرداد, ۱۴۰۲
۱۰:۱۳ ب٫ظ
Avatar
م.یگانه

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 602
تاریخ عضویت:

۱۱ خرداد, ۱۳۹۶
sp_UserOfflineSmall افلاین

در اینکه یک فرد حرفه ای میتونه اینطور دیسکس نگهداری کنه شکی نیست اما بد نبود پایین نوشته اضافه می کردید که این روش، کار هر کسی نیست.

یادم نمیره خیلی وقت پیش داخل مغازه ای رفتم چند تا ماهی بخرم یه آقایی اومد داخل و گرم با صاحب مغازه سلام و علیک کرد. از ماشین و ظاهرش مشخص بود شخص خیلی پولداری نیست. با یک خونسردی عجیبی به فروشنده گفت: آقا اون ۲۵ تا دیسکسی که چند ماه پیش برده بودم که همه مردنfrown!

انقدر از حرفش شوکه شدم که زدم از مغازه بیرون و بقیه ماجرا را نشنیدم اما ظاهرا اومده بود یک گله دیگه دیسکس ببره و بکشه . . .

خلاصه برای دوستانی که از دیدن آکواریوم شما لذت بردن مینویسم که این کار شدنی هست اما نه برای کسی که الفبای نگهداری از آکواریوم رو هنوز نمیدونه و پیشنهاد میکنم تا از ماهی هایی با سطح نگهداری ساده و متوسط در شرایط حداقلی نگهداری نکردن، سمت دیسکس نیان.

کاربران زیر از م.یگانه برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Amirhjf, 30Mahi, Mohammad 8.731, Matin 1387

همیشه از اینکه دوستانم مرا به اشتباهاتم آگاه کنند خوشحال میشوم. حتی اینجا، حتی شما دوست عزیز...

۱۲ مرداد, ۱۴۰۲
۱۰:۲۳ ب٫ظ
Avatar
Amirhjf
شیراز

اند کاربر (آخرشه)
Members
تعداد نوشته ها: 857
تاریخ عضویت:

۱۱ فروردین, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

alirezaj گفته
سلام

بسیار زیبا

به جرات میگم خیلی وقت بود این همه دیسکس سالم و سر حال ندیده بودم-چشم نزنیم ما شا ا...!-

خود بلک واتر جزو بهترین کاندیشنر هایی هست که من برای دیسکس میشناسم.

حالا انتقادات:

چرا از فیلتر اکسترنال استفاده نکردید؟حیوونا اذیت نمیشن؟

کاشکی کف آکواریوم رو برچسب سفید میزدید من که تست کردم هم جلوه خوبی داره هم سیفون راحتتر میشه هم پیگمان کمتر میشه .

جای یه یلولمون یا یلو تفنی کمه!!!!

یه سوال هم فکرم رو مشغول کرده باین حجم کم مدیای بیولوژیک جالبه که سیکل پایداری دارید.

خوش باشی و خرم و امیدوارم به زودی تکثیرش رو ببینیم.

موفق باشی.  

سلام اقا علیرضا

نظر لطفتونه.  

حقیقتا قبلا سطلی اکوا زونیک داشتن  و خوب هم بود. ولی ست ابشاریش گم شد و بستم گذاشتم داخل کمد.  اینا هم اینترنال های سری جدید سوبو هستن و گردش اب حدود ۱۵۰۰ اسمی دارن که معمولا کمتر عمل میکنن و براشون خود سوبو محفظه مدفوع قرار داره و کار سیفون هم خیلی راحت شده.

کف اکواریم هم سفید هست بخاطر اون فوم زیر و ...  و ماهی های من اصلاح نژاد شده هستن و پیگمان نمیزنن

نژاد یلو ملون هم دارم داخلش .   میشه گفت بیشتر نژادهای طیف زا رو دارم مثل پیژن . هکل . ترکوکییز . رفلشیا و...

گرچه نژاد باتر فلای سفید هم گرفته بودم که متاسفانه نشد که بشه و دیر متوجه تداخل نشدم و تلف شدن

برای سیکل هم چونکه از ماتریکس سیچم اصل استفاده میکنم و پد رو قبل مدیا میزارم 

موفق باشید🌺

کاربران زیر از Amirhjf برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Matin 1387

به خودت بنگر تا ایینه ات دیگران نشوند😉

۱۲ مرداد, ۱۴۰۲
۱۰:۲۸ ب٫ظ
Avatar
Amirhjf
شیراز

اند کاربر (آخرشه)
Members
تعداد نوشته ها: 857
تاریخ عضویت:

۱۱ فروردین, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

م.یگانه گفته
در اینکه یک فرد حرفه ای میتونه اینطور دیسکس نگهداری کنه شکی نیست اما بد نبود پایین نوشته اضافه می کردید که این روش، کار هر کسی نیست.

یادم نمیره خیلی وقت پیش داخل مغازه ای رفتم چند تا ماهی بخرم یه آقایی اومد داخل و گرم با صاحب مغازه سلام و علیک کرد. از ماشین و ظاهرش مشخص بود شخص خیلی پولداری نیست. با یک خونسردی عجیبی به فروشنده گفت: آقا اون ۲۵ تا دیسکسی که چند ماه پیش برده بودم که همه مردنfrown!

انقدر از حرفش شوکه شدم که زدم از مغازه بیرون و بقیه ماجرا را نشنیدم اما ظاهرا اومده بود یک گله دیگه دیسکس ببره و بکشه . . .

خلاصه برای دوستانی که از دیدن آکواریوم شما لذت بردن مینویسم که این کار شدنی هست اما نه برای کسی که الفبای نگهداری از آکواریوم رو هنوز نمیدونه و پیشنهاد میکنم تا از ماهی هایی با سطح نگهداری ساده و متوسط در شرایط حداقلی نگهداری نکردن، سمت دیسکس نیان.  


alirezaj گفته

سلام

بسیار زیبا

به جرات میگم خیلی وقت بود این همه دیسکس سالم و سر حال ندیده بودم-چشم نزنیم ما شا ا...!-

خود بلک واتر جزو بهترین کاندیشنر هایی هست که من برای دیسکس میشناسم.

حالا انتقادات:

چرا از فیلتر اکسترنال استفاده نکردید؟حیوونا اذیت نمیشن؟

کاشکی کف آکواریوم رو برچسب سفید میزدید من که تست کردم هم جلوه خوبی داره هم سیفون راحتتر میشه هم پیگمان کمتر میشه .

جای یه یلولمون یا یلو تفنی کمه!!!!

یه سوال هم فکرم رو مشغول کرده باین حجم کم مدیای بیولوژیک جالبه که سیکل پایداری دارید.

خوش باشی و خرم و امیدوارم به زودی تکثیرش رو ببینیم.

موفق باشی.  

سلام اقا علیرضا

نظر لطفتونه.  

حقیقتا قبلا سطلی اکوا زونیک داشتن  و خوب هم بود. ولی ست ابشاریش گم شد و بستم گذاشتم داخل کمد.  اینا هم اینترنال های سری جدید سوبو هستن و گردش اب حدود ۱۵۰۰ اسمی دارن که معمولا کمتر عمل میکنن و براشون خود سوبو محفظه مدفوع قرار داره و کار سیفون هم خیلی راحت شده.

کف اکواریم هم سفید هست بخاطر اون فوم زیر و ...  و ماهی های من اصلاح نژاد شده هستن و پیگمان نمیزنن

نژاد یلو ملون هم دارم داخلش .   میشه گفت بیشتر نژادهای طیف زا رو دارم مثل پیژن . هکل . ترکوکییز . رفلشیا و...

گرچه نژاد باتر فلای سفید هم گرفته بودم که متاسفانه نشد که بشه و دیر متوجه تداخل نشدم و تلف شدن

برای سیکل هم چونکه از ماتریکس سیچم اصل استفاده میکنم و پد رو قبل مدیا میزارم 

موفق باشید🌺

کاربران زیر از Amirhjf برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Mohammad 8.731

به خودت بنگر تا ایینه ات دیگران نشوند😉

شما مجوزی برای ایجاد نوشته ندارید
منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی:
57 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3752

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 34104

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 239

موضوعات: 7687

نوشته ها: 164715

جدیدترین اعضاء:

foad mm, 12sara, el25, mohmmd_bkht, Mehdi Blue 110, gopi66

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3003

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها